Trenutna globalna situacija je veoma teška za trgovce u maloprodaji. Ekonomisti su analizirajući satuaciju zaključili da je pred nama period recesije, što je dodatno zabrinulo trgovce u cijelom svijetu.
Bez obzira u kojoj se situaciji trenutno nalazite – i da li vršite prodajete putem interneta, vršite prodaju na ulici ili ne prodajete uopšte – znajte da postoje koraci koje možete poduzeti kako biste umanjili uticaj recesije i / ili zaštitili svoje poslovanje.
- Investirajte u digitalne transformacije
Na primjer, za vrijeme pandemije firme koje imaju jaku digitalnu infrastrukturi, se nalaze u relativno boljoj poziciji za reakciju na situaciju i lakše se prilagođavaju, u odnosu na firme koje kaskaju u digitalnim trendovima.
- Uskladite sve svoje digitalne kanale
Nije dovoljno da imate prisutsvo na digitalnim platfomama kao što su ecommerce, socijalni mediji i mobile. Tako je jako bitno da uvežete sve ove kanale da rade zajedno i da su u sinhronizaciji. Cilj većine ovih trgovaca je da ne budu zavisni samo od ulazaka kroz vrata maloprodaja, već da imaju više različitih kanala za prodaju.
Preduzeće koje radi na efikasnom i „laganom“ konceptu, je u poziciji da napreduje u bilo kom okruženju. To znači da smanjite nepotrebnu potrošnju i da uložite napore i troškove tamo gdje ih je najbolje iskoristiti.
- Ojačajte odnose sa klijentima
Na primjer, postoji puno malih, lokalnih restorana, koji primjećuju porast posjeta i narudžbi samo zato što ih lokalno stanovništvo i stalni klijenti žele podržati. Ti preduzetnici su izgradili dovoljno prepoznatljiv odnos sa klijentima, tako da ih ne može zamijeniti niti jedan drugi restoran, bilo zbog hrane, osoblja, atmosfere ili sva tri.
- Budite kreativni kako pozicionirate svoj posao
Da bi preživjeli privredni pad i recesiju, kompanije moraju malo drugačije da pozicioniraju svoje brendove i proizvode da bi ostali relevantni na tržištu. Kupci ne žele da se osjećaju da neozbiljno troše svoje vrijeme i novac, žele da se osjećaju pametno i razumno. Žele da dobiju najveću vrijednost za svoj novac.
- Kada se promet poveća, štedite
Preporučuje se da svako preduzeće, bez obzira na veličinu, u banci u svakom trenutku održava najmanje 10% svog godišnjeg prometa. Na primjer, firma koja ima promet od 3 miliona KM, trebalo bi da ima oko 300,000 KM, na bankovnom računu u bilo kom trenutku. Ova praksa je izuzetno važna da spreče, da mali problemi postanu veliki i da u potpunosti eliminiše operativne probleme.
Na kraju, treba ulagati u prave stvari, bez rasipanja na nepotrebne troškove, ulagati u digitalnu infrastrukturu, kako bi diversifikovali svoje prodajne kanale. Vodite računa o svojim klijentima i radite na povratku istih, naravno na kraju štedite, da mali problemi ne postanu veliki.